PranaLiving

 

Spirulina #5 Superfood van de wereld!?

categorie: Superfoods
Spirulina #5 Superfood van de wereld!?

Spirulina behoort tot de eerste algenfamilie op aarde. Het groeit alleen in vers water en is microscopisch klein, zo klein dat je het met het blote oog niet ziet. Spirulina bevat een ontzettend groot repertoire aan belangrijke voedingsstoffen, zoals; chlorophyl, proteïnen, vitaminen, belangrijke mineralen, sporenelementen, essentiële vetzuren, polysachariden en een breed spectrum aan antioxidanten. Het is zo rijk aan voedingsstoffen dat gezegd word dat je, voor een periode, alleen op spirulina algen kan leven!

Spirulina | What´s in it for you?

  • Spirulina bestaat voor 65% tot 71% aan proteïnen, de hoogste concentratie in welk voedsel dan ook;
     
  • het is een natuurlijke bron van chlorophyl, bloedbouwer én zuiveraar in zijn meest pure vorm;
     
  • het bevat gamma-linoleenzuur, dit is een essentiëel vetzuur voor een gezond zenuwstelsel. Hiervan krijg je zacht en sterk haar, dit geldt ook voor je huid. Ook gaat het symptomen van artritis tegen en het vermindert allergiëen;
     
  • spirulina bezit waardevolle detox-eigenschappen;
     
  • het bevat beta-caroteen, dit verbetert het immuunsysteem en staat bekend om het verlengen van de levensduur;
     
  • het is een bron van zeaxanthine, meest belangrijke antioxidant voor verbeteren van het gezichtsvermogen;
     
  • is rijk aan vitaminen A, B1, B2, B6, E en K;
     
  • en spirulina balanceert de hersenfuncties omdat het een compleet proteïnespectrum bevat.


Leuk om te weten over spirulina

Spirulina bevat net zoveel ijzer als rood vlees.

De rijkste voedingsbron van gamma-linoleenzuur is borstvoeding, op de tweede plek komt spirulina.

Het dankt de blauwe kleur aan fycocyanine, dit blauwe pigment ondersteunt de productie van stamcellen en is aanwezig in beenmerg. Stamcellen zijn de fundamentele cellen die kunnen ontwikkelen tot rode of witte bloedcellen of andere cellen die het lichaam op dat moment nodig heeft.

Spirulina Tabletten | Hoe te gebruiken

Spirulina tabletten kunnnen toegevoegd worden in smoothies, verse sappen en saladedressings, wel eerst even malen of stampen tot poeder!

Note: Het heeft niet een erg lekkere smaak. Maar hier bieden de tabletten uitkomst.Nu kan je het tot je nemen zonder de smaak te proeven maar wel alle voordelen ervan te ervaren!

Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid:

  • Beginner/kind (2-9):       3 – 5 gram
  • Normaal/kind (10-18):    6 – 10 gram
  • Voor atleten:                 30+ gram

Schrijf een bericht