PranaLiving

 

Hennepzaad #9 Superfood van de wereld!?

categorie: Superfoods
Hennepzaad #9 Superfood van de wereld!?

Hennep zaden, superfood van het verleden en de toekomst? Sinds het begin van de mensheid wordt hennep al gecultiveerd over de hele wereld. Wetenschappers en doctoren beschouwen hennepzaad als één van de meest voedzame bronnen op aarde.

Hennepzaad | What´s in it for you?

  • Hennepzaad bevat alle essentiële aminozuren en vetzuren om een gezond leven te leiden. Op algen (Spirulina, AFA blue green alg) na is hennep de meest complete bron van proteïnen. Ook is het één van de weinige zaden die chlorophyl bevat;
     
  • het is een grote bron van belangrijke mineralen en sporenelementen;
     
  • bevat een ideale balans van de essentiële omega 3 en omega 6 vetzuren;
     
  • hoge concentratie van vitamine E;
     
  • rijk aan lecithine, wat zorgt voor het stimuleren van hersencellen en het steunt de lever;
     
  • hennepzaad bevatten globulinen, deze werken voor het immuunsysteem en zijn de eersten die aan het werk gaan om tegen ziekten te verdedigen;
     
  • hennepzaad bevat ook het essentiële vetzuur gamma-linoleenzuur wat de hormonen balanceert;
     
  • het helpt tegen PMS en stemmingswisselingen;
     
  • en bevat sulfur, dat helpt de lever en het zenuwstelsel met ontgiften, wat ook goed is voor het immuunsysteem en de nieren.


Leuk om te weten over hennep zaden

Door zijn complexiteit kan het overal groeien. Hennep kan gebruikt worden in lichaamsproducten, als textiel, als papier, als touw, als plastic, als brandstof én als voedsel. Kortom dit is een fantastische plant van moeder natuur en voor de mensheid!

Verwar hennepzaad niet met marijuana. 2 tot 3 % van de hennepsoorten bevat hoge concentraties aan THC en die kun je onder marijuana rekenen.

Hennep zaden (gepeld) | Hoe te gebruiken?


Gepeld hennepzaad is heel goed en lekker om als snack te eten. Ook kun je de gepelde hennepzaden in of over een salade heen sprinkelen, ze zijn voedzamer dan zonnebloemzaden. Uiteraard mixt het ook goed in smoothies, of gecrunched door melk.

Aambevolen dagelijkse hoeveelheid:

Beginner/kind        15 – 30 gram
Tieners                 30 – 50 gram
Volwassene           50 – 75 gram
Atleet                   140 gram
 

Schrijf een bericht